Panggilan Produk Siri Papan Pembangunan Thinkcore Rockchip RV1126 dalam Ejen

- 2022-11-11-

Dengan perkembangan pesat industri Internet Perkara, bilangan peranti IoT yang disambungkan secara global meningkat daripada 5.2 bilion pada 2015 kepada 12.6 bilion pada 2020, dan dijangka mencecah 24.6 bilion pada 2025. Dalam kes ini, permintaan untuk diperibadikan dan ringan senario pembahagian akan menjadi lebih dan lebih rancak, dan aplikasi pintar AIoT akan diperkaya secara beransur-ansur. Lebih ringan senario aplikasi, lebih banyak keperluan untuk meningkatkan kecekapan platform, peranti cip dan perkakasan, dan mengurangkan kesukaran dan kos penggunaan. Operasi pintar boleh dicapai tanpa bergantung pada interaksi dengan awan.


Di samping itu, permintaan besar untuk segmentasi juga memerlukan produk untuk mempunyai prestasi kos yang lebih tinggi, dan boleh mendapat manfaat sepenuhnya daripada sumber lama, mengurangkan pembaziran yang tidak perlu.

Aplikasi pengkomputeran tepi yang ringan, mengurangkan kos penggunaan sebanyak 30%



Produk siri papan pembangunan TC-RV1126 adalah berdasarkan platform RV1126 Rockchip. Ia mempunyai ciri-ciri prestasi tinggi, penggunaan kuasa yang rendah, penggunaan ringan dan lebih penjimatan kos. Ia sangat sesuai untuk aplikasi pengkomputeran tepi dalam senario bersaiz kecil dan sederhana. Berbanding dengan papan pembangunan TC-RK3399 generasi sebelumnya, kos penggunaan produk siri papan pembangunan TC-RV1126 dikurangkan sebanyak 30%, yang merupakan pemilihan perkakasan pengkomputeran tepi kos efektif yang jarang berlaku.



Dilengkapi dengan cip penglihatan, prestasi tinggi dan penggunaan kuasa yang rendah

Produk siri papan pembangunan TC-RV1126 dilengkapi dengan Rockchip RV1126, yang menggunakan seni bina isirong 32-bit Arm Cortex A7 empat teras dan menyepadukan NEON dan FPU. Sokong TensorFlow/MXNet/PyTorch/Caffe dan satu siri rangka kerja pembelajaran mendalam, sumber yang kaya dan pembangunan yang mudah, memenuhi permintaan pembangunan berbeza singa pengepungan. Platform ini mempunyai teknologi teras dalam rangkaian saraf, pemprosesan imej, kecerdasan buatan, pembelajaran mendalam, pengoptimuman kuasa sistem SOC, pengesanan muka, pemerolehan imej, pelarasan penyesuaian teknologi imej dan bidang lain.


NPU bebas terbina dalam, kecekapan AI adalah lebih tinggi

Secara amnya dipercayai bahawa semakin tinggi kuasa pengiraan NPU, lebih baik. Adakah ini benar-benar berlaku? Malah, kuasa pengkomputeran yang tinggi juga akan membawa penggunaan kuasa dan kos pembinaan yang lebih tinggi. Dalam senario aplikasi ringan, penggunaan kuasa pengkomputeran yang tinggi tetapi penggunaan kuasa pengkomputeran yang rendah adalah pembaziran sumber. Produk siri papan pembangunan TC-RV1126 mempunyai NPU terbina dalam bebas, yang menyediakan kuasa pengkomputeran 2TOPS dan menyokong operasi bercampur INT8/INT16. Ia memenuhi sepenuhnya aplikasi dalam senario ringan. Selain itu, ia melaksanakan pengkomputeran AI secara bebas, yang lebih cekap, tepat dan kurang positif palsu.


Menyokong pelbagai codec video, sesuai untuk peranti paparan yang berbeza

PRODUK SIRI LEMBAGA PEMBANGUNAN TC-RV1126 menyokong codec video H.265/H.264/MJPEG, menyokong konfigurasi kualiti video berbilang peringkat dan Tetapan kerumitan pengekodan, menyokong pengekodan video 4K@30fps 1080p@30fps, penyahkodan maksimum 4K@30fps dan menyokong pengekodan dan penyelesaian yang sama; Ia boleh menyesuaikan peranti paparan asal dengan konfigurasi yang berbeza, dan menggabungkan keupayaan codec yang sangat baik dengan pengkomputeran tepi. Semasa meningkatkan kualiti imej, kelewatan strim video adalah lebih rendah, prestasi masa nyata lebih kukuh, dan pendudukan lebar jalur dan ruang storan dikurangkan, seterusnya mengurangkan kos aplikasi.


Antara muka sambungan yang kaya, mengurangkan kesukaran pembangunan

Produk siri papan pembangunan TC-RV1126 dilengkapi dengan Ethernet, HDMI out, RS232, RS485, Line in/out, Wi-Fi, TF dan antara muka lain untuk memenuhi keperluan senario yang berbeza. Dengan penggunaan kuasa yang rendah dan reka bentuk litar bersepadu yang tinggi, ia boleh beroperasi dengan lancar dan stabil dalam persekitaran kerja luar -40~70â, dan mempunyai kebolehsuaian yang kuat kepada persekitaran yang keras.


Ia digunakan pada tapak pembinaan pintar untuk mencapai penyeliaan yang cekap dan pintar

Produk siri papan pembangunan TC-RV1126 telah digunakan secara matang dalam bidang keselamatan pintar, pengecaman muka, kunci pintu. Produk siri papan pembangunan TC-RV1126 dibina dalam pelbagai algoritma adegan tapak, pemantauan masa nyata dan pengenalpastian siri pelanggaran tapak dan penggera; 


Produk pengkomputeran kelebihan teknologi Thinkcore membantu pengeluaran dan pengurusan pintar industri pembinaan dengan jenis data yang kaya, analisis pintar segmentasi menegak dan antara muka API terbuka standard. Pada masa hadapan, Thinkcore Technology akan terus berusaha dalam bidang pengkomputeran tepi, dan memperkenalkan lebih banyak penyelesaian pengkomputeran tepi bersepadu perisian dan perkakasan yang digunakan secara meluas dalam semua lapisan masyarakat.