Rochchip Micro 2023 Hong Kong Spring electronics Show meliputi banyak kawasan perkakasan pintar AIoT

- 2023-04-14-




Pameran Spring Electronics Hong Kong, salah satu pameran elektronik pengguna terbesar dan paling berpengaruh di Asia, diadakan di Grand Hyatt Hong Kong dari 12-14 April, kembali ke luar talian selepas tiga tahun tidak hadir. Rockchip turut menghadiri pameran ini dengan banyak penyelesaian cip AIoT dan produk elektronik terminal.

Dalam pameran Elektronik Hong Kong ini, Rockchip menubuhkan empat kawasan pameran di sekitar arah aplikasi AIoT, iaitu kawasan pameran penglihatan mesin, kawasan pameran elektronik automotif, kawasan pameran elektronik pengguna dan kawasan pameran aplikasi industri.

 
Melalui empat kawasan pameran ini,
Melalui empat kawasan pameran ini, Rockchip mempamerkan siri penuh cip AIoT, termasuk generasi baharu teras perdana AIoT RK3588. Sementara itu, pelanggan di seluruh dunia boleh mengalami pemandangan penuh aplikasi AIoT di tapak, meliputi elektronik pengguna/penglihatan mesin/elektronik dalam pesawat/perkakasan pintar dan bidang lain.
   
Di kawasan pameran penglihatan mesin, pelayan pengkomputeran tepi yang dilengkapi dengan RK3588 dipaparkan untuk meningkatkan kuasa pengkomputeran AI bagi pelbagai medan aplikasi visual. Juga, loceng pintu visual RV1126 dipaparkan, sokongan untuk kamera dwi, ​​HDR 2K dan ciri audio dua hala; Dan kotak permainan yang dilengkapi dengan RK3588, yang membolehkan interaksi masa nyata melalui kamera, membolehkan pengguna mengalami permainan penderiaan gerakan lancar, juga dipaparkan.



Di kawasan pameran Elektronik automotif, pelbagai produk atas kapal yang dilengkapi dengan penyelesaian mikro Rochchip dipaparkan, termasuk penyelesaian kereta penumpang, penyelesaian kenderaan komersial dan penyelesaian kokpit pintar. Algoritma penglihatan kenderaan yang dilengkapi dengan teras RK3588 ADAS telah ditunjukkan di tapak, yang boleh mengenali jarak kenderaan dan pengecaman objek di tempat letak kereta, untuk mencapai pengelakan halangan dan fungsi mengelilingi 360 darjah


   
Di kawasan pameran elektronik pengguna, aplikasi cip Rockchip di pejabat pintar, pendidikan pintar dan rumah pintar dipaparkan




Terdapat banyak produk lain yang dipamerkan di kawasan pameran ini: ARM PC, buku nota, buku pejabat, pembesar suara persidangan, pen kamus, mesin kelas dalam talian, lampu meja pintar, mesin pembelajaran, robot, penyapu, dan elektronik pengguna yang baru muncul seperti: mudah alih besar -TV skrin, AR/VR.



Dalam kawasan pameran aplikasi industri, Rochchip menunjukkan peralatan pengkomputeran tepi RK3588 yang menyepadukan 80 RK3588, menyokong permainan awan, telefon mudah alih awan, awan XR dan aplikasi senario lain; juga memaparkan peralatan penyiaran langsung yang menyimpang berbilang skrin, menyokong penyiaran serentak pelbagai platform, menyokong pelbagai adegan penyiaran langsung profesional; Siri terminal yang dipaparkan di kawasan pameran ini meliputi bidang industri, kuasa elektrik, pendidikan, penjagaan perubatan dan kewangan dengan contoh seperti: penumpu kuasa, tablet industri, tablet perubatan, mesin panel bank, dsb.




Pameran Elektronik Hong Kong bukan sahaja acara pertukaran dan promosi teknologi produk baharu untuk menarik pelanggan global, tetapi juga berharap dapat menyediakan penyelesaian pendaratan AIoT yang lebih praktikal untuk pelanggan global.

Pameran Elektronik Hong Kong bukan sahaja acara pertukaran dan promosi teknologi tinggi untuk menarik pelanggan global, tetapi platform untuk menyediakan penyelesaian pendaratan AIoT yang lebih praktikal untuk pelanggan global.